2014. július 22., kedd

HYCOSY

Megvolt a petevezető átjárhatósági vizsgálat újra, mivel 2012-ben volt utoljára és sajnos egy évnél régebbi lelet  senki nem fogad el. Most azonban nem HSG volt, hanem Echo-HSG vagy ahogy többen ismerik HYCOSY vizsgálat. A kettő kööött az alábbi a különbség:
HSG vizsgálat (hysterosalpingographia):
a méhüreg és a petevezetők vizsgálata röntgen kontrasztanyaggal – a képalkotó eljárás RTG vizsgálat.

HSG a legelterjedtebb beavatkozás, ami kórházi keretek között az OEP finanszírozás terhére elvégezhető. A szervezetet terhelő röntgen (RTG) képalkotó eljárást alkalmaz, ezért legtöbbször kórházi körülményeket igényel. A vizsgálat során altatást vagy helyi érzéstelenítést nem szoktak végezni, bár fémeszközt szükséges rögzíteni a méhszájba. Néha kellemetlen tünetekkel járhat együtt.

HYCOSY (hystero-contrast-sonographia)
a méhüreg és a petevezetők vizsgálata ultrahang kontrasztanyaggal – a képalkotó eljárás UH vizsgálat.
HYCOSY a legkíméletesebb és legrövidebb idő alatt kivitelezhető eljárás. Elvégzéséhez ultrahang berendezés és megfelelő kontrasztanyag szükséges, melyek láthatóvá teszik a méhüreget és a petevezetőket is. A vizsgálatot leginkább magánintézmények végzik, mivel a kórházak számára a speciális kontrasztanyag – relatíve magas ára miatt – nehezen hozzáférhető. A páciens szervezetét a három eljárás közül a legkevésbé a HYCOSY terheli.

Jelentem mindenkinek csak javasolni tudom a HYCOSY-t a HSG helyett, persze meg van az ára, de amit én szenvedtem 2 éve a HSG után, azt nem kívánom senkinek, kórházi tartózkodás, görcsök, vérzés..... stb. 

A doki kedves volt, kíméletes, nagyon ügyesen helyezte fel a katétert, melyen keresztül a kontrasztanyagot befecskendezik. Ez egy kicsit kellemetlen de nem rosszabb, mint egy rákszűrés, akinek volt már beültetése az tudja milyen egy katéter felhelyezése amelyen az embriókat befecskendezik. Ez a katéter egy kicsit vastagabb.
A katéter vége kettéágazik az egyik végén egy kicsi fecskendő van azt a kezembe adta a doki és a katéterrel együtt átmásztam az uh-os ágyra, vigyázva hogy ne csússzon ki. Jött az asszisztensnő és már hozta is a kontrasztanyagot. Rácsatlakoztatta a katéter  másik végére és lassan elkezdte nyomni. A doki mondta, hogy szóljak, ha fáj és az asszisztensnő is végig szemkontaktust tartott és kérdezte minden oké-e.
NEM FÁJT. Én fel voltam készülve a legrosszabbra, de úgy örültem, hogy nem fáj, persze a doki javaslatára vettem be fájdalomcsillapítót. Ő javasolta, hogy vizsgálat előtt félórával vegyek be 2 db nospa-t és 1 algopirin-t együtt, ez egy ütős kombó. A 2 órás hazautat végigaludtam.
Az eredmény ugyan az, mint két éve: bal oldali petevezető átjárható, jobb oldali nem.

Így este sem rosszabb a helyzet egy kicsit érzem a hasam, de csak egy pici tompa fájdalom, ahhoz tudom hasonlítani mint amikor több petesejt növekszik a petefészekben és egy kicsit feszít. Sem vérzés, sem erős görcsök, remélem így is marad.

Emellett megy a peteérés figyelés, illetve menne, ha lenne mit figyelni, mert a 11 nap még nem volt domináns tüsző.
Na majd néhány nap múlva remélem beindul, tudom hogy hosszabbak a ciklusaim.






4 megjegyzés:

  1. Szia!meg lehet kérdezni, hogy hol csinálták? Esetleg azt is hogy mennyibe kerül ez a fajta vizsgálat? Köszönöm: Kitti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kitti, dr. Murányi Zoltán doktor Úr magánrendelésén csinálta meg. A kontrasztanyagot és a katétert nekem kellett megvenni a megadott helyen (23 000 ft) a vizsgálat pedig 30 000 ft volt. Előtte volt egy konzultáció és egy bakteriológiai tenyésztéshez kenetvétel (20 000 ft). Szóval ahogy írtam nem olcsó, de megéri.

      Törlés
  2. Szia! Én is hycosy ra megyek holnap! Es utána donorok inszeminacio következik! Nem tudod miert nem fogadjak el a hycosyt

    VálaszTörlés