2014. május 19., hétfő

Alloimmun vizsgálat

Akik járatosak a témában tudják, hogy F. doktor rendelheti el ezt a vizsgálatot, aki egy 1. számú adatlap kitöltéséhez köti a vizsgálatot. Az adatlap kitöltéséhez millió vizsgálat kell, pl. három havi ciklusfigyelés, három havi hormonpanel (3-5 napi, 10-12 napi és 21-24 napi vérvételek), Irreguláris antitest vizsgálat, diabetológiai vizsgálat, Thrombophilia vizsgálatok, Genetikai vélemény...... stb.

Szóval hosszú és bizottságon keresztül történő bejutás van.
DEEEE, kiderült, hogy a magán immunológus akinél jártam jóban van a laborvezetővel akik ezt a vizsgálatot csinálják, így ajánlással is bekerülhetek.....:))) Hát így történt .....:))
A telefonom után egy héttel levették a vért és 3 hét múlva lehet érdeklődni az eredményért, hivatalos papírforma 5-6 hét. Fizetni így is úgy is ki kell (91500 ft).
Így történt, hogy ezen a vizsgálaton is túl vagyunk és várjuk az eredményét, egy papírral több.

Még egy kérdés vetődött fel bennem. Krizsa dokihoz kértem és kapta az időpontot a Pesti Kaáliba, ahogy már írtam. Azon gondolkodtam vajon mi az amit Ő kér majd. Persze a szokásos dolgokon kívül, mint friss hormonsor, andrológiai vizsgálat, szerológia...., de több lánynál is olvastam, hogy laparoszkópiás vizsgálatot is kért, ami nekem még nem volt. A munkám olyan, hogy nyáron van egy kis pangás és akkor marhára ráérnék megcsináltatni, de nem tudom hogy szükség van-e rá (bár most már engem is érdekel mi lehet ott benn) illetve, ha igen akkor hol csináltassam meg. A magán nődokim a megyei kórházban dolgozik szerintem Ő megcsinálná (persze pénzért a tb támogatott intézményben),  vagy inkább keressek egy magánklinikát..... na megint pörgetem magam.
De azért jó lenne kitalálnom, mi legyen, mert ezt is el kellene intéznem július végén és akkor már vinni is tudnám a Kaáliba.
Ha nem jutok döntésre elmegyek a magándokihoz, meglátjuk mit mond. Úgy sem árt egy bekukucs :). Mivel nem volt beültetés a leszívás óta nem volt vizsgálat sem, nem szeretem amikor nem tudom mi van velem. Bár panaszom az nincs szerencsére.






16 megjegyzés:

  1. Ideje volt hogy valami szerencse is érjen végre. Kiváncsi vagyok mi lesz az alloimmun eredménye.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kíváncsi vagyok, még 2 hét és kiderül.:)
      Olvastam a kórházas sztorid, jobbulást kívánok.

      Törlés
  2. Szia, milyen laporoszkópiás vizsgálatra gondolsz? Nekem olyan nem volt. Volt viszont petevezető átjárhatósági. De a lombikhoz az nem kell.
    Kitartást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, petevezető átjárhatósági nekem is volt még az inszemek előtt. Most a hasüreg állapotának felmérésére gondoltam, méh, petefészkek esetleges endometriózisok feltárása, illetve méh állapotának felmérése.
      Mindenféle közvetett vizsgálatot csináltattam már de fizikailag nem tudjuk mi van ott benn. Ahogy láttam Krizsa doki is szereti a fizikai okokat is kizárni.

      Törlés
    2. Ohh, nekem olyan nem volt, pedig már egy lombikon túl vagyok. Majd írd meg, hogyan történt :)

      Törlés
    3. Eleve problémás esetekben (endometriózis, pcos) javasolt vagy ismeretlen eredetű meddőség és többszöri vetélés vagy megtapadási problémák esetén.

      Törlés
  3. Na drukkolok!
    Nekunk tegnap vettek le a vert a G1-ben, de mi nem bizottsagozunk, mert nem itthon fizetjuk a TB-t.

    Az irregularis antitestek mik? Lehet nekem nincsenek ilyen eredmenyeim :O Ilyen antifiszfolipid, meg anti kardiolipin stb? Vagy tok mas? Koszi, Csigusz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vércsoport antigénekkel szemben specifikusan termelődő ellenanyagok. Pl. az anya és a magzat esetében, ha a vércsoportjuk különböző, vagy ha az anya vérében olyan ellenanyagok (antiglobulinok) vannak, amelyek reagálnak a magzat vörösvértestjein lévő antigénekkel (fehérjékkel vagy bizonyos faktorokkal).
      Szóval veletek is kitölttették az a papírt. Volt rajta néhány kérdés amire csak pislogtunk.

      Törlés
    2. Sziasztok! Hogy tudtátok megcsinálni bizottság nélkül ezt az alloimun vizsgálatot, mi kell hozzá? Én is régóta gondolkodom, de azt hittem, hogy ez Fülöpön keresztül megy csak. Azt olvastam, hogy Hanna a magánorvosán keresztül, de Csigusz például Te hogy csináltad, ha szabad kérdeznem és nem titok? Vagy bárki megcsináltathatja, csak bizottság nélkül drágább?

      Törlés
    3. Sziasztok! Engem is érdekelne, hogy hogy lehetne bizottság nélkül levetetni a vért, mert nekem sincs otthoni TB-m. Viszont van 5 sikertelen lombik és széttárt kezek, hogy nem tudni mi a gond. Csigusz, hogy sikerült elintézned?

      Törlés
  4. Szia! Én a pesti Kaaliban most csinálom az 1. protokollt. Nem Krizsa a dokim. A lombik szükségessége lapar révén derült ki: endometriózis miatt elzáródott mindkét petevezeték. A lapar alatt nekem csak ezt nézték meg, így a protokoll előtt a doki hiszteroszkópiát, azaz méhtükrözést kért. Vagy bármilyen tipusú átjárhatósági vizsgálatot, ahogy Te is írtad, a méh fizikai állapotának felmérésére. Szerintem Krizsa is kérni fogja, amilyen alapos. Javasolnám,h hívd fel az intézetet, és kérdezd meg, a kötelező előzetes vizsgálatok között kérnek-e általában ilyesmit, és ha igen, melyik fajtáját.Egyébként a laparba alapból nem tartozik bele a méhüreg vizsgálata, az már a hiszteroszkópia, amit általában a laparral együtt megcsinálnak, de nem törvényszerűen, ezért érdemes előre tisztázni, h a doki a hiszteroszkópiát is beleérti-e a laparba.

    VálaszTörlés
  5. Ja, még egy dolog: ha nem ragaszkodnak a laparhoz, én mindenképp csak a hiszteroszkópiát javasolnám. A méhüregről úgyis csak a műtét hiszteroszkópia része ad információt, a lapar a hasüreg feltárását jelenti, ami endo gyanúja esetén fontos. Viszont a lapar sebet ejt, még ha kicsit is, így hosszabb a gyógyulási idő. A hisztero jó esetben nem jár semmilyen vágással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszönöm én is így gondoltam. Rákérdezek majd az intézetben milyen friss vizsgálatok szükségesek.

      Törlés
  6. Nekem nem kért laparos vizsgálatot. Méhüreg állapotának feltárására a HSG-t javasolta. Felmerült a hiszteroszkópia is, de végül arra jutottunk, hogy a petevezető miatt talán jobb a HSG, mert azt tükrözésben nem tudják nézni. Hozzáteszem, hogy nekem is lombikom lesz, de mégis ragaszkodott a HSG-hez. (Nekem laparom és tükrözésem is volt már...ez az egy (HSG) ami még hiányzott a palettáról...)

    VálaszTörlés
  7. Ha a petevezető nem játszik (nálam sem értem hogy miért kellett lombikhoz...), akkor egyértelműen a méhtükrözést javaslom :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, HSG nekem is volt.
      Azt hiszem meg kell várnom mit mond a sztár dokker.
      Úgy látom felesleges előre dolgoznom ebben a témában.
      Majd megmondja augusztusban, hogy mit kér.

      Törlés