2015. november 16., hétfő

Drága Kislányunk, Hanna

Eljött az idő, hogy írjak, mindjárt le is írom, hogy miért is hallgattam eddig.

Az örökbefogadás esetén a szüléstől számított 6 hétig a szülőanya meggondolhatja magát, még akkor is ha aláírta a lemondó nyilatkozatot. Ez volt az oka, hogy nem jöttem, szerettem volna, ha eltelik ez az idő. ÉS.....igen eltelt a 6 hét, elintéztük a papírokat, így senki el nem veheti tőlünk drága Kislányunkat, Hannát.

Hol is kezdjem.
Az örökbefogadáshoz el kell végezni egy örökbefogadói tanfolyamat, ahol megpróbálnak felkészíteni milyen is lesz amikor megcsörren a telefon.
Na hát erre nem lehet felkészülni.

Hétfőn reggel jött a telefon és következő héten kedden itthon volt Hanna 10 naposan.
Ez a hét olyan szintű érzelmi hullámvasút volt amit még soha nem éltem át. Örültem, majd sírtam, majd megint örültem és újra sírtam....féltem, de nagyon reméltem., hogy 6 héttel a vetélés után még is megtörténhet a csoda.......

Nyílt örökbefogadás révén mindent tudtunk a szülőanyáról, sőt a gyámhivatalban a papírok aláírásakor találkoztunk is. Rettegtem a találkozástól, már már fizikális tüneteket produkáltam a félelemtől, de mikor megláttam minden félelmem elmúlt. Csinos, jól szituált nővel találkoztunk és még beszélgetni is volt lehetőségünk, így reméljük megnyugodott, hogy jó helyre kerül a gyermeke.


A hat hét nem fizikailag, hanem lelkileg volt a legnehezebb, hiszen ott lebegett, hogy mi van ha még is meggondolja magát a szülőanya......próbáltam elhessegetni ezeket a gondolatokat, de nagyon sokszor eszembe jutott... Hanna felé megpróbáltam semmit sem mutatni ebből....


Mielőtt hazajöttünk a kórházból 2 napot vele lehettünk a kórházba így ott kezdődött a közös életünk. Mi láttuk el, etettük, fürdettük, ringattuk....
Mivel a kórházban a koraszülött osztályon hozzászokott egy naprendhez (3 óránként etetés), így könnyű dolgom volt, ezt itthon is tartotta, evett, majd aludt és óramű pontossággal kelt 3 órával később, evett majd aludt és óramű pontossággal kelt 3 óra múlva ......stb. Éjszaki is. Néha kicsit nyügös volt, a pocakjára gondoltunk mert nem volt a tápszertől rendesen széklete, de azóta új tápszer (immár a harmadik) megoldatta ezt a problémát is.
Nehéz volt mert végül is nem éreztem igazán, hogy az anyukája vagyok. Nehéz ezt így kimondani de nem voltak azok a túlcsorduló anyai érzések. Persze elláttam legjobb tudásom szerint, beszéltem hozzá, babusgattam, de most már azt hiszem tudom, hogy miért volt ez. Először is a félelem és fáradság számlájára írom, másodsorban arra, hogy Hannának tulajdonképpen mindegy volt ki van a cumisüveg másik oldalán. Kaja legyen amint a szemét kinyitja, ez volt a lényeg. Ha sírt akkor az első napokban nem tudtam megnyugtatni, ez is frusztrált.
Úgy éreztem nem vagyok elég türelmes, hamar begurultam ha valami nem sikerült vagy nem tudtam elaltatni, megnyugtatni és ha sírt és nem tudtam mi a baja.

DE ahogy teltek a napok, megismerte a hangom, már ha csak odahajoltam és beszéltem hozzá abbahagyta az ordítást, ez sok erőt adott. Mivel nagyon jó napirendünk volt így mindent meg tudtam mellette csinálni, szobadíszeket készítettem dekorgumiból...nekem ez volt a ráhangolódás azt hiszem :).

Etetések közben egyre nagyobb szemekkel bámult, figyelt ahogy magyaráztam neki.
Az első igazi érzelmi hullám az első mosollyal jött, akkor éreztem igazán, hogy ez igen nekem szól ....ANYÁNAK.

Ahogy telt az idő egyre jobban kitolódtak az ébredések közötti időszakok, de a mai napig még nagyon sokat alszik (8 hetes lesz a héten). Persze egyre többet van fenn, akkor éneklünk mondókázunk, és hihetetlen de van kedvence (Én elmentem a vására.....: ez tágra nyílt szemekkel pislogás nélkül hallgatja és mosolyog.)

Egyre jobban ficánkol és figyel és az elmúlt két nap átaludta az éjszakát (este 9.30-tól reggel 6-ig), reméljük ezt meg is tartjuk...

Férj: Már a kórházban védőoroszlánként ült Hanna ágya mellett, szerelem volt első látásra. Nem volt kérdéses, hogy Ő is etet, büfiztet, körmöt vág!!!, altat.....
Nagyon sokat segít! Imádja Hannát.

A család és barátok: nagy szeretettel fogadták, a nagyszülők imádják, a keresztgyerekek babusgatják.

Én: egyre rutinosabb vagyok és egyre nyugodtabb és igen ANYA vagyok.


Igazán nyugodt, kiegyensúlyozott, szépen fejlődő baba. Én csak azt szoktam mondani, hogy egy ANGYALKÁT kaptunk.


Nem döntöttem el még, hogy babás blogot írok-e de ezt a blogot így ezzel a képpel szeretném zárni: Hanna megérkezett!


20 megjegyzés:

  1. Potyognak a könnyeim a boldogságtól! Hanna baba gyönyörű <3 az anyukája és apukája pedig tündéri :) Legyetek nagyon boldogok!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon vártam már ezt a bejegyzést!!! Örülök, hogy minden rendben Veletek, Hanna gyönyörű és biztos vagyok benne, hogy Te nagyon jó anyukája leszel! Remélem, hogy belekezdesz a babás blogba, ha igen, izgatottan várom! :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy minden rendben és jelentkeztél! Gyönyörű kisbaba!! Sok sok boldogságot nektek.:) <3

    VálaszTörlés
  4. Ódejóóó! :) CSodaszép kislány! Örülök Nektek!!!

    VálaszTörlés
  5. Minden tiszteletem a tiétek!
    Csodaszép kislány, sok örömöd legyen benne!

    VálaszTörlés
  6. Annyira vartam mar ezt a posztot,hogy komolyan, hatalmasat dobbant a szivem, amikor lattam a cimet!
    A leheto legtobb szepet es jot kivanom a csaladnak, anyanak es apanak pedig meg egyszer gratulalok a csodaszep kislanyukhoz :-)

    VálaszTörlés
  7. Hanna kislányotok meseszép! Gratulálok, jó babázást kívánok.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű Baba!!! Sokat gondoltam Rátok a 6 hét alatt és nagyon örülök, hogy minden szerencsésen alakult. Köszi szépen az infókat, a segítséget és sok boldogságot kívánok Nektek! A babás blognak is örülnék...:)
    Kriszti

    VálaszTörlés
  9. Őszintén, tiszta szívből gratulálok és kívánom, hogy nagyon sokáig éljetek boldogságban gyönyörű gyermeketekkel! sok egészséget,nevetést, örömet, igazán megérdemlitek!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon meghatódtam :)
    Tiszta szívből örülök nektek , hogy egymásra találtatok !
    Boldog babázós napokat , heteket ,éveket .
    Legyetek nagyon nagyon boldogok :)

    VálaszTörlés
  11. Gratulálok, és nagyon sok örömet kívánok a kis hercegnőhöz!! :) Nem kis "stressz" ez, hogy az egyik pillanatról a másikba egy kisbaba van veletek, még a 9 hónap is kevés ahhoz, hogy az ember erre felkészüljön, úgyhogy ne legyen lelkiismeret furdalásod :) Vannak babák, akik nehezebben szoknak a kinti léthez, kisfiam is ilyen volt, hiába vígasztaltam, csak sírt és sírt... Nem tudom, hogy a baba masszáson gondolkodtál-e, nagyon jó babának és mamának egyaránt, és a kötődést is mélyíti :D Biztos vagyok benne, hogy a lehető legjobb helyre került a baba, és szerető jó szülei lesztek :D Még egyszer gratulálok, és legyetek nagyon nagyon boldogok!!!!

    VálaszTörlés
  12. Át tudom érezni,amiről írsz,hiszen mi is elvégeztük az örökbefogadási tanfolyamot,így én is sokszor elképzeltem,milyen érzés lesz,amikor megcsörren a telefon. Meg is csörrent,éppen aznap,amikor a vérszerinti kislányunkat hazahoztuk a kórházból. Nekem végül a pocakomból lett kislányom,de ìgy is kellett idő,hogy átéljem az érzést: anya lettem!! Gratulálok Hannához,tényleg gyönyörű baba,vigyázzatok rá!

    VálaszTörlés
  13. Hú, először kirázott a hideg, aztán a szemem is bekönnyezett. Elképzelni nem tudom, milyen lehet az, hogy telefonálnak, majd egy hét múlva ott van egy csöppség nálatok!
    Nagyon édes baba, és én szívesen olvasnék a mindennapjaitokról, az én kisfiam 9 hetes most. :)
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  14. <3 legyen babás blog is, légyszi!

    VálaszTörlés
  15. Nem is lehet véletlen szerintem, hogy Hanna lett a neve, aminek a jelentése 'Isten kegyelméből' Fogadjátok őt hát Isten kegyelméből erőben és egészségben, neveljétek boldogságban, szeretetben és szerelemben fel. Kívánok nektek minden földi jót és pár év múlva talán egy 'fagyi' kis tesót is, ha szabad :) Puszillak benneteket, Anita

    VálaszTörlés
  16. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  17. Most néztem be hozzád, és mennyi minden történt.
    A türelem nehéz kérdés, amikor az ember kialvatlan és tehetetlennek érzi magát hogy megnyugtasson egy síró csecsemőt. Legjobb ilyenkor elővenni a humort, az oldja mindenkiben a feszültséget. És mindig gondolj arra, hogy nem azért sír vagy hisztizik, hogy neked rosszat akarjon (én hajlamos voltam magamra venni rosszabb óráimban), hanem tényleg rosszul érzi magát és arra van szüksége, hogy apa vagy anya megnyugtassa. A masszívan tombolós 2-3 év körüli dackorszakban főleg. Erre majd emlékezz:)

    Izgalmas időszak jön, örülök, hogy jól vagytok! Hanna gyönyörű kislány, sok erőt és sok-sok boldogságot az anyasághoz!

    Abi

    VálaszTörlés
  18. Nagyon régen jártam erre, ezért csak most olvastam, hogy milyen óriási dolog történt Veled, Veletek. Gratulálok, gyönyörű kislányotok van, legyen nagyon-nagyon sok örömötök benne. Majdnem egyszerre lettünk anyukák, így igazán át tudom érezni a boldogságotokat:)

    VálaszTörlés